Barcelona dag 2

Vandaag hebben we uitgeslapen en zijn we na een lekker ontbijtje (ze hebben hier zelfs een broodrooster staan) naar het fietsenverhuur bedrijf gelopen. We wilden vandaag de stad gaan ontdekken en de mooiste en toeristische plekken van Barcelona opzoeken. Lopen zouden we hier wel een week mee bezig zijn, dus we besloten om fietsen te huren.

Op knalrode fietsjesraceden we door Barcelona heen in hoeverre dat ging met die drukte haha. Het was alleen wel lastig om te fietsen doordat het verkeer heel hectisch was en iedereen door rood heen dacht te kunnen rijden. Als je in het buitenland fietst merk je toch wel dat het nergens zo fijn en rustigfietsenis als in Nederland.

Als allereerste bezochten we parc de la ciutadella. Dat is een heel groot, mooi en rustig park. Verschillende sporten worden er ook gedaan zoals hardlopen, wandelen en zelfs yoga. Ook hebben nog een bekende fontein gezien. We reden verder langs de arc del triomf om zo bij de sagrada familia te komen (de wereldberoemde kerk die nooit af is).

Ik snap eerlijk gezegt niet wat al die duizenden toeristen in een kerk zien met hijskranen die nog niet af is maar dat zal wel aan mij liggen. We zijn de hele berg opgefietst om naar parc guell te gaan met mozaiek alleen we konden er helaas niet in!

Wel was er een leuk binnenplaatsje waar een Afrikaanse man met lijm en kleuren zand prachtige schilderijtjes zat te ontwerpen. Ik heb er ook een gekocht die hij speciaal voor mij had gemaakt. Op de terugweg kochten we nog boodschappen en kwamen we aan bij het hotel. Supermarkten zijn altijd veel leuker in het buitenland op een of andere manier.

Toch gek om te weten dat het in Nederland warmer weer is dan hier, dus geniet er maar van daar!:)

Groetjes Kyra

Opa Ehv.

Hallo kyra en de rest.Fietsen in Barcelona, het lijkt me
levensgevaarlijk! Toch ook wel weer leuk,eens wat anders
Heb even naar het weer in spanje gekeken en het ziet
er voor de komende tijd heel goed uit.Geniet er maar
fijn van. Grtjs Opa Ehv.