Tarifa dag 16

We hebben vanochtend ontbijt gehad in het hotelJ. Dit hadden we nog niet eerder in Spanje gehad dus was wel erg lekker. De keuze was groot. Daarna zijn we even naar de mediamarkt gereden want ik moest even een powerbank kopen en reden we door naar Tarifa.

Hier hebben we bij Firm een zoektocht naar dolfijnen en walvissen geboekt om 3 uur. Omdat het nog vroeg was zijn we even lekker de zee in geweest. Overal waren ze aan het vliegeren en windsurfen, dat wil ik ook nog eens doen!

Rond 3 uur waren we op de verzamelplaats bij de haven. Daar kregen we eerst een halfuurtje Engelstalige uitleg over de dolfijnen en dieren en de organisatie. Hier hoorden we dat er 100 dolfijnen gevangen moesten worden om er 5 in een park te kunnen krijgen. Ze schrikken en krijgen vaak snel een hartaanval. Ook hoorden we dat er in parken zoals bijvoorbeeld Seaworld de dolfijnen na truckjes een dood visje krijgen. In het wild eten dolfijnen geen dode vissen en het is niet goed voor ze. Ze krijgen het niet omdat ze een goed truckje doen maar ze krijgen het als voedertijd en als de truck niet goed word uitgevoerd weten ze dat ze geen eten hebben.

We schrokken er best wel van aangezien we vorig jaar genoten hebben van Seaworld. Het was een erg mooie en leerzame uitleg. Hierna zijn we de boot opgegaan met ongeveer 20/30 man. Een leuk klein bootje waar iedereen net op kon. Eerst moesten we een half uurtje varen en erna zagen we zo veel walvissen en dolfijnen! Een stuk of 20 in totaal denk ik. Ze zwommen rondjes om de boot en gingen er zelfs onderdoor. Dit was erg indrukwekkend. Ze zijn echt super groot!

Er waren wel 3 mensen zeeziek geworden en die zaten over te geven op het schip dat was minder. Maar met ons ging alles toppie! We hebben er van genoten. Toen het was afgelopen reden we door naar een strand met duizenden kitesurfers erop. Gelukkig hadden we de verrekijker meegenomen en hebben hier ons een tijd mee vermaakt met kijken. Nu zijn we weer lekker in ons hotelJ

De vakantie zit er helaas al bijna op, maar we genieten volop van de laatste daagjes!