dag 17 Gibraltar

Rincon de la Victoria

Vandaag zijn we een dagje naar Gibraltar gegaan. Vanochtend hebben we eerst schoenen voor Timon gekocht en zijn daarna doorgereden naar Gibraltar. Onze auto hebben we in een achterbuurt geparkeerd zodat we geen geld hoefden te betalen om de grens over te gaan. Het is echt raar dat Gibraltar, dat is het zuidelijkste punt van Spanje in Engeland ligt. Omdat de Engelse dat verovert hebben vroeger.

We moesten door een gebouw heen om ons paspoort te laten zien bij de douane. En daar waren we in Engeland. De winkels daar waren taks vrij maar ik vond er niks leuks. En het nadeel is dat ponden duurder zijn dan euro’s dus dan zie je iets dan komt er in de omreken koers dus nog bij.

We gingen richting de hoge rots en kwamen eerst bij een uitzichtpunt. Het was echt heel raar want we stonden in Engeland bij de zee, rechts van ons zagen we Spanje liggen en aan de linker kant zagen we Marokko.

Na een paar uur lopen kwamen we bij een hoge trap aan die ons naar de apen zou brengen. Op de trap zaten er ook al een paar. Ongeveer apen van een meter hoog die gewoon in het wild lopen daar! Om er langs te komen op een smalle trap was wel eng aangezien er bordjes stonden dat de apen agressief konden zijn. Maar we zijn er goed vanaf gekomen.

Helemaal boven waren wel 100 apen ofzo. Hele grote maar ook schattige baby aapjes. Een vrouw had een appel in haar broekzak zitten en een aap pakte de appel eruit en ging hem op een hoge rots opeten haha. Het was heel leuk om mee te maken! Mama had haar tas even neergezet om mij langs een aap heen te helpen en toen rende een andere aap naar haar tas toe en ging er naast zitten. Ze probeerde hem te pakken maar die aap keek haar dreigend aan zo van ik heb de tas nu. Dat was wel grappig maar gelukkig had ze hem nog te pakken kunnen krijgen!

De terugweg naar de auto was wel een eind en nu zijn we allemaal moe van een dag lopen. In de auto was het nog even zoeken omdat we maar tot 10 uur konden inchecken in het hotel en we nog even moesten rijden maar uiteindelijk na even wat gegeten te hebben bij de ikea kwamen we aan. Het is een heel mooi hotel en maar 200 meter van zee af. Alleen de wifi is heel erg slecht.

AdiosJ