Mexico dag 1, de heenreis

Aangezien de andere site niet goed werkte heb ik besloten op deze verder te gaan, mijn excuses!

25-07-2016: de heenreis

Om 5 uur ’s ochtends begon de veel te vroege dag al. Na een paar hatelijke opmerkingen tegen de wekker te hebben gemaakt begon toch echt het besef dat we eindelijk op vakantie zouden gaan! Na met moeite toch iets te hebben gegeten zijn we in de auto gestapt en naar Düsseldorf gereden. Dat het vroeg was, was wel aan alles te merken. Mama gooide een kan met koffie over haar nieuwe witte linnen broek heen. Maar verder verliep de reis naar Düsseldorf goed en waren we vrolijk een auto karaoke aan het houden om wakker te worden.

In Düsseldorf hebben we een pendelbus naar het vliegveld gepakt. Er zat een Belg naast mij die me niet helemaal goed begreep en geloofde dat ik in de Efteling woonde toch niet zo slim die Belgen). Op het vliegveld zelf hebben we kennis gemaakt met de meest chagrijnige medewerkster op aarde. Ik durfde na 10 geïrriteerde zuchten van haar en de manier waarop ze keek niet echt meer in de buurt te komen, wat een vreselijke mevrouw was dat zeg!

Het vliegtuig zelf was prima en we werden goed verzorgd door de stewardessen en zelfs het eten was lekker. Een heerlijke rosbiefsalade, een bakje met fruit en een chocolade mousse toetje (jamjam). En ook het avondeten wat bestond uit de lekkerste wrap ooit. We zijn in Atlanta overgestapt op een vliegtuig naar Cuncun (Mexico). In Atlanta op het vliegveld staan zo veel medewerkers dat is niet normaal. Om de paar meter kom je wel weer een mannetje of vrouwtje tegen die je weer een andere kant op stuurt waardoor je naar 3 rijen er eindelijk pas bent. Het was nog 2 uur vliegen en dat was wel echt een fijne vlucht.

Na het vliegen moesten we de auto nog ophalen maar daar waren allemaal problemen mee. Papa had in Nederland al een verzekering afgesloten voor die auto maar die meneer probeerde het honderden euro’s duurder te maken. Na anderhalf uur discussiëren is het eindelijk gelukt. In het hotel zelf zijn we meteen gaan slapen want dat was wel nodig na ongeveer 30 uur geen slaap.

Het was een lange maar leuke en avontuurlijke dag! :)

Buenas noches!