Mexico dag 4 :)

Dag 4:

Vandaag hebben we weer een heerlijk ontbijtje gehad. Het bestond uit een voorafje met lekker fruit en daarna een bord met ei en ham en tomaat en bonen. Echt Mexicaans dus. Het warme ontbijt begint langzaam een beetje te wennen.

Na uitgecheckt te hebben zijn we naar een klooster gegaan in Izamal. Het klooster San Antonio de Padua is helemaal geel, net zoals het dorpje eromheen. Zag er super mooi uit en het was heel groot.

Het stadje zelf is best arm. We liepen per ongeluk een soort winkelcentrum in dat heel primitief was. Overal zag je mensen door elkaar lopen en op straat leven en alles ging door elkaar heen. Ook was er een soort vleesfabriek waar je door heen kon lopen en gewoon hele varkenskoppen zag liggen. Dit was best even slikken. Mensen lopen in de regen ook met een vuilniszak als regenjas en sommigen dragen spullen op hun hoofd.

Toen reden we door naar het volgende hotel. Waarom mensen zo slecht rijden werd duidelijk toen we een informatie boekje gingen lezen. Mensen hoeven namelijk geen rijbewijs te halen. Vandaar al die botsingen en politie haha.

We waren aangekomen in Merida. Een stad met meer dan een miljoen inwoners. Hier hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad tot het begon te onweren en er wel uit moesten. Toen zijn we in de regen door de stad heen gelopen op zoek naar eten. Wat nog een hele zoektocht was. Uiteindelijk hebben we een leuk restaurantje met live muziek gevonden en heb ik de beste ceaser salade ooit op.

Adios,

O enO Schuttersbos

Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt in
een paar dagen.Leuke en minder leuke, zoals die arme
mensen. Kyra ik voel met je mee. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden.Er is echter een klein lichtpuntje.
Die welvarende toeristen brengen ook geld in het laadje.
Misschien gaat het langzaam beter. Bedankt voor je mooie verslagen. Oma. Schuttersbos.

Opa en Oma Wouters

We zijn blij dat jullie het fijn hebben en mooie dingen beleven zoals zwemmen en evenementen bezoeken. papa heeft ook mooie foto's gestuurd en dan is het fijn om een grote broer te hebben als verleng stuk van je benen die trouwens een mooie salto maakte. liefs en geniet er nog van.