Mexico dag 5, de stad Merida

Vandaag zijn we in dezelfde stad gebleven als gister. Na ontbeten te hebben (nog steeds uitgebreid maar helaas geen 3 gangen meer ;p ) zijn we even lekker gaan zwemmen. Ik denk dat ik ongeveer een kilometer gezwommen heb in 2 dagen dus dat was wel even fijn.

Rond de middag zijn we de stad in gegaan. Hier was het natuurlijk weer heel druk! We hadden eigenlijk het plan om een dierentuin te gaan bezoeken alleen toen we anderhalf uur onderweg waren ging het ineens heel hard regenen en onweren. Even een grote tropische bui. Gelukkig was er wel een afdakje waar we (met 50 andere Mexicanen) konden schuilen. Dus toen het even zachter werd, zijn we heel snel naar het hotel toegegaan.

Elke keer als je in de stad loopt wordt je door iedereen aangesproken die iets willen verkopen aan je.Voorwinkels staan mensen die jenaar binnenn roepen maar ookstraatverkopers ofbedelaars.De stoepen hier zijn heel smal dus je moet in een rijtje achter elkaar lopen want anders sta je in de weg. Als je over wilt steken dan is dat een groot gevaar. Op sommige kruispunten staat politie met een gek fluitje tegen de stoplichten in het verkeer te regelen. Als je door rood loopt vinden ze dat ook totaal geen probleem. Maar soms moet je het zelf inschatten en ik ben blij dat ik nog leef haha.

Bij het hotel hebben we een uurtje spelletjes gedaan. Toen vertrokken we weer de stad in. Er is een soort festival aan de gang en er was overal muziek en soort toneelstukjes te zien op straat. Ook was er een groot maya spel aan de gang. Een soort vollybal maar dan mag je de bal alleen met je bovenbeen raken (best pijnlijk op de grond vallen) en dan moet de bal door een soort harry potter boog. Heel gek.

We zijn weer gaan eten bij hetzelfde restaurant als gister, en ook nu was er weer een leuk live bandje bezig wat zorgde voor een gezellige sfeer maar ook zorgde voor het niet tegen elkaar kunnen praten ;p. Na het eten zijn we nog even rond gaan lopen en hebben gekeken naar alle festival dingetjes.

Byebye!