Dag 6, Uxmal it is

Vandaag hebben we weer de laatse dag gehad in Merida. Daarna zijn we naar een haciënda gereden. Er wordt daar vanalles geproduceerd waarmee je tequila kan maken maar het is vooral voor touw bedoeld.

Eigenlijk is een haciënda een super mooie en oude boerderij van meerdere eeuwen oud. Er stonden nog verschillende machines en de inrichting was zo blijven staan zodat je goed kon zien hoe die mensen vroeger leefden. Echt heel erg mooi en vooral rijk dat ze waren. Wat me opvalt is dat alles uit steen gehakt is hier. Lijkt me erg veel tijd in zitten haha. Oorspronkelijk is het niet door de Mexicanen zelf gemaakt maar door de Spanjaarden die het hadden veroverd. Je ziet in Mexico veel Spaanse invloeden.

We hebben er 2 bezocht. Beiden stonden ze op een mooi en vooral groot landgoed. Zo indrukwekkend om te bezoeken. We hebben veel foto's gemaakt.

Nadat we heerlijk buiten met uitzicht op een prachtige tuin gegeten hadden, reden we door naar het hotel in Uxmal. Er staan hier letterlijk maar 2 hotels, 1 hotel en een chocolademuseum. Zelfs Eethen is nog groter. Toch is het prachtig hier. We hebben uitizcht op een piramide en ook al op de bergen hier.

We hebben het erg naar ons zin,

Adios

Tessa

Zo leuk om alle verhalen te lezen!! :) klinkt gaaf! Misschien kunnen jullie in Eethen ook een piramide bouwen?