Villa Hermosa

We hebben vanochtend en begin middag heerlijk gezwommen in de zee hier! Het water is weer warm waardoor het gewoon fijn is om er in te lopen. Iedereen op mij na is alleen wel verbrand dus dat is minder. Daarna zijn we doorgereden naar Villa Hermosa. Het zou ongeveer 3 uur moeten duren maar er zitten zoveel drempels in de weg. Dat is echt niet meer normaal. Ik denk dat we er meer dan 100 gehad hebben. Ook worden we steeds opgehouden in de auto voor controle.

Wat je langs ziet rijden is ook niet normaal. Een busje waarin achterin in de laadbak een stuk of 7 mannen op stoeltjes zitten of een militaire auto waarop een militair staat met zijn geweer die zo langs je heen rijdt. Het is echt een en al gekkenhuis. Het rijden ging dus ook wat langer dan dat gepland was.

We kwamen aan in een heel leuk stadje. Na even op de wifi te hebben gezeten zijn we de stad in gegaan op zoek naar eten. Dat was nog lastiger dan gedacht. We eindigden ergens in iets wat eruit zag als een mac donalds maar een relatief duur restaurant was. Wel lekker gegeten! Wat wel gek isis dat we de bezienswaardigheid van de stad zijn. Er zijn hier helemaal geen blanke mensen dus iedereen kijkt om als we langs lopen en kijkt ons helemaal na dat is wel raar haha. Ook zijn we een hele hoge toren opgeklommen waar je uitzicht hebt over de hele stad. Prachtig was het met de ondergaande zon en de lampjes.

Langzaam krijgen we wel een beetje door hoe het hier werkt. Bij de iets wat rijkere gezinnen zijn de vaders meestal aan het werk en de moeders passen op de kinderen. Maar bij de armere gezinnen zoals onder ons hotel zitten 2 moeders buiten met 6 kindjes en een kleedje met daarop spullen die ze willen verkopen. Ze slaan de kindjes gewoon en de kindjes moeten met pakjes kauwgom met toeristen meelopen om zielig te gaan verkopen. Het is zo'n gekke wereld. Gelukkig zijn er ook mensen die het wel goed hebben.

Adios!