Tuxtla Gutiérrez (moeilijke naam)

Tuxtla Gutiérrez

We hebben vandaag weer een reisdag gehad. Maar deze keer wel een hele mooie tocht gemaakt door de bergen heen. Het uitzicht is echt prachtig! Op de weg zijn we natuurlijk weer van alles tegengekomen zoals soldaten en mensen in laadbakken en heeel veel verkopers (ook kindjes) die langs de auto komen als je even moet wachten voor een stoplicht o.i.d.

Erna zijn we naar het centrum gegaan van Tuxtla Gutiérrez. Het stadje was heel gezellig met overal muziek en vrolijke mensen. Er was een muziektentje waar een orkest stond op te treden en eromheen stond iedereen te dansen. Plotseling kwam er een oud mannetje naar me toe die vroeg of ik ook even mee ging doen. Na veel protesteren toch maar gedaan haha.

We hebben in een typisch Mexicaans restaurant op het pleintje gegeten. Er kwamen weer veel kinderen en volwassenen verkopen in het restaurant zelf. En kindjes gingen ook bedelen om eten. De mensen die in het restaurant werkten leken het niet erg te vinden maar ik vond het behoorlijk storend.

In het hotel heb ik met mama nog een mooie film gekeken. Het was weer een leuke dag :)

namens het hele dorp

Hieperdepiep hoera!!!!!!!!!!Er is er een jarig hoera, hoera!!!!!!!!!!!!
Timon, proficiat met je verjaardag op deze bijzondere plek.
Kyra, wij kijken ondertussen elke dag uit naar je reisverslagen en genieten ervan.
Nog veel mooie belevenissen.
Groetjes, Loes en Ben

Opa en Oma Wouters

Het bericht van de orkaan was hier op het nieuws van 18.00 uur. we hebben weer mooie foto's gezien en weer een leuk verhaal van jou. Morgen een fijne dag met Timon's verjaardag en feliciteer hem van ons. Groetjes aan allen.

Opa en Oma Wouters

Het is weer een mooi verhaal. De mensen zijn daar eerlijker dan hier gezien jou zonebril. We zijn heel benieuwd naar de foto's van al dat moois wat jullie daar zien. Daar kun je een mooi album van maken. Tot het volgende verhaal. gr.