tulum, babyschildpadjeees

Hoihoi,

De dag zijn we begonnen om naar Coba te gaan. Dat zijn verschillende piramides en ruïnes in de jungle. De afstand tussen de verschillende bezienswaardigheden was een paar kilometer dus we besloten om een fietsje te huren. Allemaal mountainbikes die veel te klein waren en voor geen ene meter fietsen, maar het was wel leuk haha! En de bezienswaardigheden waren mooi om te zien. Er was een piramide met 98 treden en 45 meter hoogte die je kon beklimmen en daarna had je een supermooi uitzicht over de jungle heen! Alleen naar beneden was wat moeilijker doordat het zo stijl was.

Erna zijn we even om gaan kleden en heerlijk gaan zwemmen in de zee. Er waren hele hoge golven en we hebben ons goed vermaakt. Eten hadden we gehaald en snel opgegeten en rond half 9 stonden we klaar bij de supermarkt voor ons avondprogramma.

We gingen namelijk naar de zee toe met een non-profit organisatie. Hun taak is om schildpadeitjes te zoeken en op een aparte plek te begraven waar ze in de gaten worden gehouden. Als ze uitgekomen zijn pakken ze de schildpadjes en laten ze die vrij in zee. 1 op de 1000 schildpadden overleefd het normaal maar en door dit te doen is de overlevingskans veel groter omdat ze het allemaal tot zee halen.

We werden opgehaald door een busje met een Engels sprekende gids erin. Daarna gingen ze nog meer mensen ophalen bij een resort en met zijn alle zijn we naar het strand gegaan. Hier konden we zelf zien hoe het te werk ging. Later kreeg iedereen een schildpadje en we mochten ze zelf de zee in laten. Dit was zooo schattig en leuk om te doen! We konden echt helpen. Er waren in totaal 322 schildpadden in de zee gelaten gisteravond.

Later gingen we over het strand lopen met iedereen om te zoeken naar grote schildpadden alleen die konden we helaas niet vinden. Wel mooi om in de nacht over het strand te lopen. We waren rond een uur of 1 in het hotel en zijn erna lekker gaan slapen. Het was een leuke dag :)

O en O Schuttersbos

Nog even een berichtje naar Mexico. Wat een belevenis
met die schildpadjes,trouwens al jullie ervaringen waren
geweldig om te lezen. Dank hiervoor. Zondag a.s. zal het
goed weer zijn als Nederland in zicht is. Tot Ziens.
Welkom Thuis.