Een van de vetste ervaringen ooit!

Vandaag zijn we al om half 6 opgestaan!! Om 6 uur werden we opgehaald met een busje. Daarin zat een Nederlands meisje als gids en een Nederlands stel. Het was ongeveer anderhalf uur rijden en onderweg kwam er ook nog een ander leuk Nederlands gezin bij. In de bus werd vanalles verteld over walvishaaien.

Ze zijn de grootste vissoort van de hele wereld en behoren tot de haaien. Ze kunnen 15 meter groot worden. Gevaarlijk zijn ze niet, want ze eten alleen maar plankton. Ook kunnen ze wel 130 jaar oud worden. We hebben ook informatie gekregen over het snorkelen en we kregen een pilletje tegen zeeziekte.

Eenmaal aangekomen bij de haven kregen we een heerlijk ontbijtje en een wetsuit waarna we de boot opgingen. Het regende zo hard en zelfs onweer in de verte maar gelukkig was het erg plaatselijk en na een paar litertjes water was het over. Het was ongeveer een uur varen en het water was alles behalve rustig. We moesten ons goed vasthouden door die hoge golven. Toen stopte de boot en kregen we een snorkel en flippers.

Ik wist nog helemaal niet of ik wel durfde te zwemmen met die beesten in het wild in de zee. Maar omdat alles ineens zo snel ging had ik geen tijd om na te denken of ik wel durfde of niet en lag ik naast timon in het water te spetteren. Echt prachtig was het! Je wordt aan de zijkant van dat beest in het water gelaten en dan kan je een stuk meezwemmen. Ze zwemmen in vergelijking met mensen best hard dus het was wel zwaar. Maar het was zooo mooi! Echt een schitterend beest is het.

Ook zaten er Manta roggen en reuzeschildpadden. We mochten in 2tallen 3x het water in om een stuk mee te zwemmen. Ben toch best trots dat we het allemaal gedaan hebben :) De boot ging daarna weer terug en we werden in het water gedropt bijeen prachtig eiland. Hier hebben we in het water (met een opblaasbare tafell) garnalen gekregen met limoen en tomaat en guachamole met nachos. Dus we hebben gewoon gegeten en gedronken in het water.

Daarna gingen we 20 minuten snorkelen. Heel veel koraal en mooie gekleurde visjes. Heel erg genoten! De terugreis was gelukkig minder heftig qua golven dan de heenreis. En we zijn weer heelhuids zonder benen of armen eraf aangekomen bij het hotel. We zijn daarna de zee in geweest om even afscheid te nemen :( en gaan zo heerlijk buiten uit eten!

Adios

Tessa

WAUW ZO GAAF!!

Opa en Oma Wouters

Bedankt voor al jullie mooie verhalen en belevenissen. Voor jullie is het eind van de vakantie in zicht en wij wensen jullie dan ook een goede terug reis en een veilig thuis komen, en hopen jullie lekker gebruind terug te zien.