Barcelona dag 4 & 5

Reisverslag Spanje dag 4 &5

Allereerst sorry dat ik 2 dagen samen in een reisverhaal doe, maar we waren gister pas 02:30 thuis en toen was ik te moe om een verslag te schrijven maar nu komt die extra langJ

Dag 4:

Vandaag was timon jarig! We zijn ’s Ochtens over de Ramblas gelopen en hebben een grote markt gezien met allemaal eten. Er waren echt enge dingen zoals hele schapenhoofden met oog en al. Maar ook lekkere dingen zoals bakjes fruit en smoothies, hier hebben we dan ook heerlijk van genoten. Timon had ijstaart uitgekozen en die hebben we in het hotel opgegeten.

In de middag zijn we naar het strand geweest. Ik had bijna ruzie met een verkoopster op het strand die maar bleef aandringen op een massage haha. We hadden spaghetti gemaakt in het hotel en ons klaar gemaakt voor de wedstrijd.

Met de bus gingen we naar het stadion toe. Hier zag je gelijk al honderden fc Barcelona shirtjes. We moesten wel nog even wachten voor de wedstrijd begon want we waren extra vroeg gegaan. Alleen ons hele vak zat bijna vol met Nederlanders die dit ook wel een leuk vakantie uitje vonden.

Het was echt een spektakel de wedstijd! Eerst was er een hele mooie licht en muziek show en later zelfs vuurwerk. De spelers werden ook op een leuke manier voorgesteld. En ja Messi, Neymar en Suarez speelden mee!!! We waren helemaal blij. Uiteindelijk had Barcelona met 3-0 gewonnen en hadden Neymar en Messi zelfs nog gescoord. Dit was echt een leuke ervaring om mee te maken en het was een mooie wedstrijd waar ook veel gebeurde.

We hoorden de Nederlanders achter ons het erover hebben om 10 minuten eerder weg te gaan zodat ze niet zo lang hoefden te wachten. Dit vonden wij ook wel een goed idee, dus we gingen eerder weg. Het was echt rennen om uit te zoeken welke bus we moesten hebben en welke er nog reden want het was al na 12en want de wedstrijd liep uit dus we moesten de nachtbus hebben.

De eerste halte waar we stonden stond helemaal voor met mensen die de bus in moesten. Dus naar een kwartier wachten kwam de bus, maar hij zat al helemaal vol van de haltes ervoor dus reed door. Toen zijn we een paar andere mensen achternagelopen die ook naar een verdere halte zochten. En een half uur verder hadden we een halte verder weg gevonden die rustiger was.

De bus kwam eraan en al die horde mensen renden en duwden om zo snel mogelijk de bus in te gaan. Mensen hadden ook gewoon echt elkaar pijn gedaan. Ik vond dit niet normaal meer. Dus we besloten een bus te wachten omdat die ene helemaal vol gepropt zat en we er echt niet meer bij konden. Later kwam er nog een bus. We stonden vooraan en we stonden er als laatste in. Moet je nagaan.

Het was proppen en stapelen maar toen de bus eenmaal vol zat konden we rijden. Over iets waar we op de heenweg een half uurtje over deden, zijn we ’s nachts 2,5 uur mee bezig geweest. Het was me het avontuurtje wel weer zeg haha.

Maar de voetbalwedstrijd was heel mooi, ik zal foto’s erbij zetten. En timon heeft een leuke verjaardag gehadJ

Groetjes uit Spanjos

Dag 5:

We hebben vandaag het huurbusje opgehaald en 7 uur lang gereden haha. Nu slapen we een nachtje en morgen gaan we door naar het volgende hotel. Echt een lang verhaal valt er niet van te maken haha

Groetjes

Oma Ehv.

Hallo Kyra.Wat een leuke maar ook een bizare dag op
Timons verjaardag, om nooit te vergeten! Doodmoe maar
voldaan op naar het volgende avontuur.

Kyra nog even een reactie op dag 3 Winkellen in Zara.

Wat een geweldig moment voor je dat ze dachten dat
jij een spaanse verkoopster zou zijn.

Waarschijnlijk komt het door je prachtige haren (echt spaans) en je uitstraling. Ben zuinig op je koppie. Oma Ehv.