Granada dag 9

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en onze tassen ingepakt. We konden terug naar het oorspronkelijke hotel! De weg ernatoe was alleen wat minder fijn, in de zon alleen maar trapjes omhoog lopen met allemaal zware tassen. De man in het hotel was gelukkig heel aardig en we kregen 50procent korting op de eerste nacht slapen dus dat was netjes:)

We zijn vandaag naar het Alhambra geweest. Met de bus de berg op. Dit was een plek waar mensen van het Islamitische geloof tweehonderd jaar gewoont hebben tot het weer verovert werd. Het was heel erg mooi. Allemaal gebouwen met zuilen en arabische teksten en mozaiek steentjes.

Ook hordes met chinezen/ jappaners gezien haha. Die natuurijk overal foto's van moesten maken. Zoals ze daar bekend om staan. Het was wel heel erg warm maar gelukkig waren er wel schaduwplekjes om eventjes af te koelen. Wat heel erg raar is, is dat overal in dit stadje het meer Islamitisch is dan Spaans. Terwijl we toch echt in Spanje zijn. Als avondeten hebben we weer een keer boodschappen gedaan en spaghetti gemaakt in het hotel. Nu gaan we even energie sparen om morgen te wandelen!