Mexico dag 1, de heenreis

Aangezien de andere site niet goed werkte heb ik besloten op deze verder te gaan, mijn excuses!

25-07-2016: de heenreis

Om 5 uur ’s ochtends begon de veel te vroege dag al. Na een paar hatelijke opmerkingen tegen de wekker te hebben gemaakt begon toch echt het besef dat we eindelijk op vakantie zouden gaan! Na met moeite toch iets te hebben gegeten zijn we in de auto gestapt en naar Düsseldorf gereden. Dat het vroeg was, was wel aan alles te merken. Mama gooide een kan met koffie over haar nieuwe witte linnen broek heen. Maar verder verliep de reis naar Düsseldorf goed en waren we vrolijk een auto karaoke aan het houden om wakker te worden.

In Düsseldorf hebben we een pendelbus naar het vliegveld gepakt. Er zat een Belg naast mij die me niet helemaal goed begreep en geloofde dat ik in de Efteling woonde toch niet zo slim die Belgen). Op het vliegveld zelf hebben we kennis gemaakt met de meest chagrijnige medewerkster op aarde. Ik durfde na 10 geïrriteerde zuchten van haar en de manier waarop ze keek niet echt meer in de buurt te komen, wat een vreselijke mevrouw was dat zeg!

Het vliegtuig zelf was prima en we werden goed verzorgd door de stewardessen en zelfs het eten was lekker. Een heerlijke rosbiefsalade, een bakje met fruit en een chocolade mousse toetje (jamjam). En ook het avondeten wat bestond uit de lekkerste wrap ooit. We zijn in Atlanta overgestapt op een vliegtuig naar Cuncun (Mexico). In Atlanta op het vliegveld staan zo veel medewerkers dat is niet normaal. Om de paar meter kom je wel weer een mannetje of vrouwtje tegen die je weer een andere kant op stuurt waardoor je naar 3 rijen er eindelijk pas bent. Het was nog 2 uur vliegen en dat was wel echt een fijne vlucht.

Na het vliegen moesten we de auto nog ophalen maar daar waren allemaal problemen mee. Papa had in Nederland al een verzekering afgesloten voor die auto maar die meneer probeerde het honderden euro’s duurder te maken. Na anderhalf uur discussiëren is het eindelijk gelukt. In het hotel zelf zijn we meteen gaan slapen want dat was wel nodig na ongeveer 30 uur geen slaap.

Het was een lange maar leuke en avontuurlijke dag! :)

Buenas noches!

dag 17 Gibraltar

Rincon de la Victoria

Vandaag zijn we een dagje naar Gibraltar gegaan. Vanochtend hebben we eerst schoenen voor Timon gekocht en zijn daarna doorgereden naar Gibraltar. Onze auto hebben we in een achterbuurt geparkeerd zodat we geen geld hoefden te betalen om de grens over te gaan. Het is echt raar dat Gibraltar, dat is het zuidelijkste punt van Spanje in Engeland ligt. Omdat de Engelse dat verovert hebben vroeger.

We moesten door een gebouw heen om ons paspoort te laten zien bij de douane. En daar waren we in Engeland. De winkels daar waren taks vrij maar ik vond er niks leuks. En het nadeel is dat ponden duurder zijn dan euro’s dus dan zie je iets dan komt er in de omreken koers dus nog bij.

We gingen richting de hoge rots en kwamen eerst bij een uitzichtpunt. Het was echt heel raar want we stonden in Engeland bij de zee, rechts van ons zagen we Spanje liggen en aan de linker kant zagen we Marokko.

Na een paar uur lopen kwamen we bij een hoge trap aan die ons naar de apen zou brengen. Op de trap zaten er ook al een paar. Ongeveer apen van een meter hoog die gewoon in het wild lopen daar! Om er langs te komen op een smalle trap was wel eng aangezien er bordjes stonden dat de apen agressief konden zijn. Maar we zijn er goed vanaf gekomen.

Helemaal boven waren wel 100 apen ofzo. Hele grote maar ook schattige baby aapjes. Een vrouw had een appel in haar broekzak zitten en een aap pakte de appel eruit en ging hem op een hoge rots opeten haha. Het was heel leuk om mee te maken! Mama had haar tas even neergezet om mij langs een aap heen te helpen en toen rende een andere aap naar haar tas toe en ging er naast zitten. Ze probeerde hem te pakken maar die aap keek haar dreigend aan zo van ik heb de tas nu. Dat was wel grappig maar gelukkig had ze hem nog te pakken kunnen krijgen!

De terugweg naar de auto was wel een eind en nu zijn we allemaal moe van een dag lopen. In de auto was het nog even zoeken omdat we maar tot 10 uur konden inchecken in het hotel en we nog even moesten rijden maar uiteindelijk na even wat gegeten te hebben bij de ikea kwamen we aan. Het is een heel mooi hotel en maar 200 meter van zee af. Alleen de wifi is heel erg slecht.

AdiosJ

Tarifa dag 16

We hebben vanochtend ontbijt gehad in het hotelJ. Dit hadden we nog niet eerder in Spanje gehad dus was wel erg lekker. De keuze was groot. Daarna zijn we even naar de mediamarkt gereden want ik moest even een powerbank kopen en reden we door naar Tarifa.

Hier hebben we bij Firm een zoektocht naar dolfijnen en walvissen geboekt om 3 uur. Omdat het nog vroeg was zijn we even lekker de zee in geweest. Overal waren ze aan het vliegeren en windsurfen, dat wil ik ook nog eens doen!

Rond 3 uur waren we op de verzamelplaats bij de haven. Daar kregen we eerst een halfuurtje Engelstalige uitleg over de dolfijnen en dieren en de organisatie. Hier hoorden we dat er 100 dolfijnen gevangen moesten worden om er 5 in een park te kunnen krijgen. Ze schrikken en krijgen vaak snel een hartaanval. Ook hoorden we dat er in parken zoals bijvoorbeeld Seaworld de dolfijnen na truckjes een dood visje krijgen. In het wild eten dolfijnen geen dode vissen en het is niet goed voor ze. Ze krijgen het niet omdat ze een goed truckje doen maar ze krijgen het als voedertijd en als de truck niet goed word uitgevoerd weten ze dat ze geen eten hebben.

We schrokken er best wel van aangezien we vorig jaar genoten hebben van Seaworld. Het was een erg mooie en leerzame uitleg. Hierna zijn we de boot opgegaan met ongeveer 20/30 man. Een leuk klein bootje waar iedereen net op kon. Eerst moesten we een half uurtje varen en erna zagen we zo veel walvissen en dolfijnen! Een stuk of 20 in totaal denk ik. Ze zwommen rondjes om de boot en gingen er zelfs onderdoor. Dit was erg indrukwekkend. Ze zijn echt super groot!

Er waren wel 3 mensen zeeziek geworden en die zaten over te geven op het schip dat was minder. Maar met ons ging alles toppie! We hebben er van genoten. Toen het was afgelopen reden we door naar een strand met duizenden kitesurfers erop. Gelukkig hadden we de verrekijker meegenomen en hebben hier ons een tijd mee vermaakt met kijken. Nu zijn we weer lekker in ons hotelJ

De vakantie zit er helaas al bijna op, maar we genieten volop van de laatste daagjes!

Tarifa dag 16

Dag 15

Vandaag zijn we doorgereist naar een plaatsje in het zuidelijkste stukje van Spanje vlak bijGibraltar. We zijn vroeg weggereden en na een reis van 3 uur zijn we bij de zee aangekomen. Het strand was heel erg groot en het waaide hard zodat het niet heel warm was maar gewoon de perfecte temperatuur:)

We kwamen er alleen achter dat de zonnebrand op was dus ben met papa in het stadje zonnebrand gaan zoeken op zondag maar we hebben een winkeltje gevonden die het verkocht. Dus snel ingesmeert en de zee in gerent. De temperatuur was heerlijk! In het begin wel fris maar als je er doorheen was, kon het niet beter.

Er waren ook hele hoge golven. Zo vet. We zijn er heel lang ingebleven. Ook hebben mama en ik geprobeert te vliegeren alleen de vlieger is helemaal kapot dus hij vloog elke keer op de grond. En nee het lag niet aan onze vliegerkunsten haha.

Op de terugweg stopten we bij een uitzidhtpunt waar we over de straat van gibraltar Marokko konden zien. Hier hebben we mooie foto's gemaakt. 's Avonds zijn we aangekomen bij het hotel en hebben nog in de buurt frietjes gegeten.

Het was een leuk dagje:) groetjes

Het was een leuk dagje:) groetjes

Sevilla dag 14 en 15

Dag 14:

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en hebben we weer onze spulletjes ingepakt. Papa en ik gingen betalen bij de man bij de receptie en hadden er nog even mee gepraat. Blijkt dat hij in septermber in Breda gaat studeren 3ejaars toerisme. Dus papa gaf zijn emailadres en in september komt hij op de koffie haha.Super grappig gewoon een Spaanse hotel medewerker.

We zijn met een tussenstop in een dorpje doorgereden naar Sevilla. Dit is zo'n mooie stad. Echt een aanrader voor iedereen die naar Spanje wil! We zijn eerst supermartken gaan zoeken en zijn erna uit eten geweest bij een tapas restaurant. Het was heerlijk hier. Iedereen had 3 gerechtjes op.

Mensen doen hier wel alles om geld te verdienen met de raarste dingen. Eerst komen er 3 mannetjes in schotse rokjes muziek maken langs de terrasjes en erna een man die vreselijk vals een soort opera begon te zingen. Ik was blij toen die weg was!

Maar het was een leuk dagje!

Dag 15

De receptioniste had op de landkaart een paar leuke plekken en bezienswaardigheden van Sevilla aangewezen en die ebben we vandaag bezocht. We begonnen met de arena waar stieren gevechten werden gehouden en zijn doorgelopen naar het park. Daar stonden zulke mooie gebouwen en paleizen met mozaïek en fonteinen.

Het was een heel mooi en groot park. We zijn nog langs allemaal mooie gebouwen gelopen en papa en timon hadden de bekende kerk bezocht. Ze waren er wel een uur naar binnen geweest. Daarna hebben mama en ik geshopt. Het was erg gezellig en leuke winkels. Dalijk gaan we lekker eten en savonds nog de stad in!

Byebye

Luque dag 12

Hoihoi,

Sorry dat het reisverslag iets later komt maar mijn laptop had het begeven en daar stond alleen het wachtwoord in alleen hij leeft weer!

Gister waren we vroeg opgestaan en hebben na het ontbijt gelijk naar het punt gereden waar een wandeling begint. Het begon goed dachten we, maar zoals alle wandelingen in Spanje staat het zo onduidelijk aangegeven dat we maar ergens heen liepen en later dezelfde weg weer terug.

Langs de weg stonden honderden schapen bij elkaar. Toen we aan kwamen was een boer geluidjes met zijn mond aan het maken en hee aan het roepen en de schapen renden allemaal achter elkaar weg. Even later liepen we er weer langs en de boer was weg dus ik wilde het ook wel eens proberen. Ik loop naar de schapen toe die waren aan het drinken en probeerde het geluidje na te doen. Alle schapen schrikken en rennen op hun allerhartste weg, waardoor 1 schaap de drinkbak in viel en er snel uitrende. Voelde me erna heel erg schuldig haha. Ik word maar geen schapenboer denk ik. Maar ik kon het wel!

Toen we terugkwamen zijn we het zwembad ingesprongen en hebben we ons daar een paar uurtjes vermaakt met prachtige zonsondergang. We hoorden dat er in het dorpje onder ons een dorpsfeest was en de man achter de receptie zei dat het de moeite waard was om te kijken. Dus zijn we rond half 11 erheen gereden.

Het was best leuk als je er in het dorp woonde maar wij voelden ons een beetje buitenstaanders. We zijn op een terrassje gaan zitten en ik heb sangria besteld. Had ik beter niet kunnen doen. Wat is dat vies zeg! Maar het was een heel gezellig avondje.